Welke taken vallen onder field service management?

Field service management houdt zich bezig met het organiseren van technologische processen en is er op gericht dit te optimaliseren. Dankzij field service management krijgen medewerkers die buiten het kantoor werken de informatie die zij nodig hebben. Het doel van deze medewerkers is dat ze hun werk op de beste mogelijke manier kunnen uitvoeren.  Dit moet uiteraard ook gebeuren binnen een redelijke termijn. Dit geldt voor zowel binnen als voor buiten de bedrijfsmuren. Ze hebben inzicht over de planning, zijn creatief en hebben voortgang. Welke werkzaamheden horen hier allemaal bij? Er zijn veel verschillende taken die worden uitgevoerd door de field service. 

Wat de field service medewerkers doen

De medewerkers binnen de buitendienst hebben een aantal taken die ze moeten uitvoeren. Het maken en bijhouden van schema’s is hier een van. Dit doen ze zodat er een duidelijk overzicht is van welke klussen er nog gedaan moeten worden. Ook wordt hierin de status van een klus weergegeven. Wat er ook belangrijk is binnen de service, is communicatie. Dit voorkomt verwarring met als gevolg verstoring van de klussen. Verder zijn de medewerkers bezig met het uitwisselen van data. De statussen van de klussen aanpassen valt hier onder. Medewerkers die op weg zijn naar klanten voor een bezoek, zullen ook real-time worden weergegeven. 

De voordelen van field service management

Een goed service management, zoals Fieldbuddy, kan veel profijt hebben voor jouw bedrijf. Ten eerste zorgt het voor meer productiviteit. Alle handelingen komen terug in het proces. Dit zorgt er voor dat de kans op fouten kleiner wordt. Ten tweede biedt het meer transpiratie. Met field service management worden de processen duidelijker en overzichtelijker. Alle belangrijke informatie kun je op 1 plek vinden en delen. Ten derde zal de klantervaring verbeterd worden. Omdat de service zich bezighoudt met een strakke planning en duidelijkheid, zul je het minder vaak meemaken dat klanten problemen hebben na het eerste contact. De tevredenheid van de klant is het belangrijkst.