Sta je klanten te allen tijde te woord met het gebruik van een telefoondienst!

Als ondernemer heb je tegenwoordig met verschillende zaken te maken en zijn er vele verantwoordelijkheden, zowel binnen je bedrijf als voor externe factoren. Zo zul je jezelf volledig focussen op het generen van meer omzet, het binnenhalen van klanten, maar zijn er ook externe factoren waar je rekening mee zult moeten houden. Zo hebben de gevolgen van het coronavirus ook een zeer grote invloed op bedrijven, waardoor vele processen zijn aangepast en anders verlopen. 

Echter zijn er ook andere processen waar je rekening mee zult moeten houden. Het is bijvoorbeeld erg goed om klanten binnen te halen en omzet te realiseren, maar zul je de relatie met de klanten ook moeten onderhouden en te woord moeten staan. In dit blog zullen we het vooral gaan hebben over het gebruik van een telefoondienst, waardoor je klanten en andere bellers ten alle tijde te woord kunt staan en de service van je bedrijf kunt verhogen!

Service en kwaliteit

Wanneer je gebruik maakt van een telefoondienst, zul je al snel merken dat de service en kwaliteit binnen je bedrijf snel omhoog zal gaan. Zelf zul je niet op ieder moment van de dga de telefoon kunnen opnemen, maar wil je ook niet dat klanten je niet kunnen bereiken. Wanneer je bijvoorbeeld een zzp’er bent, zul je in de meeste gevallen bezig zijn met eigen werkzaamheden en zul je tussendoor niet de telefoon kunnen opnemen. Pas aan het einde van de werkdag kun je pas weer de klant bereiken, wat soms al te laat is of juist niet voldoet aan de wensen van je klanten. 

Om ervoor te zorgen dat er altijd een vast aanspreekpunt is, kun je kiezen voor een antwoordservice telefoon. De telefoniste verdiept zich geheel in het bedrijf, het assortiment en de verdere bedrijfsvoering. Je zult merken dat de telefoniste zich volledig integreert in het bedrijf, waarna de telefoniste een vast aanspreekpunt is voor je klanten en andere bellers. .

Doordat de telefoniste beschikt over alle kennis van het bedrijf, staat de telefoniste de klant te woord en kan de telefoniste ook klachten en problemen afhandelen. Wanneer een klant jou wilt spreken zal er een belafspraak worden ingepland, waarna je de klant op een later moment kunt terugbellen! 

Creëer een betere band met je klanten

Door gebruik te maken van een antwoordservice telefoon, zul je merken dat de service en de waardering vanuit de klanten zal toenemen. Er is een vast aanspreekpunt voor de klanten en zullen deze ten alle tijden te woord worden gestaan. Je zult merken dat er een betere band met de klant wordt opgebouwd, waardoor ook de kwaliteit binnen je bedrijf zal stijgen en je behoorlijk zult gaan groeien! Bepaal zelf of een telefoondienst relevant is om toe te voegen binnen jouw bedrijf, zodat je de klantrelaties blijft behouden, er een juiste communicatie is en je over een professionele bedrijfsvoering beschikt!