Online marketing voor ondernemers

Als je een ondernemer bent van welke aard dan ook, maakt niet uit hoe klein of nieuw me bedrijf is, moet je enige vorm van online marketing hebben beoefend. Hoewel “ouderwetse” technieken, zoals gedrukte nieuwsbrieven of direct mail campagnes op het eerste gezicht makkelijker lijken, is de waarheid dat ze u lang niet zo veel exposure geven als digitale marketing dat kan.

Volgens Search Engine Journal zoekt 56% van de internetgebruikers online naar informatie alvorens een aankoop te doen. Dit alleen al zou reden genoeg moeten zijn voor elk bedrijf om serieus te overwegen een investering in digitale marketing inspanningen. Er zijn verschillende online marketing bureaus op de markt die deze werkzaamheden kunnen uitvoeren.

Een studie van Marketing Profs toont aan hoeveel impact online marketing vandaag heeft op bedrijven: 85% zegt dat hun bedrijven nu social media marketing gebruiken; 66% zegt dat hun bedrijven gebruiken video’s op hun websites om zichzelf te promoten, en 53% zegt dat hun bedrijven advertenties op sociale netwerksites hebben gekocht voor hetzelfde doel. Als je online marketing nog niet in je bedrijfsstrategie hebt opgenomen, zou je dat wel moeten doen.

Er zijn veel verschillende manieren waarop bedrijven kunnen profiteren van digitale marketing. Zo kan je gebruik maken van Facebook advertenties je krijgt dan direct-respons. Maar ook LinkedIn of Twitter kunnen al een enorm verschil maken. Ook blogs werken vaak erg goed voor bedrijven. Weer anderen zullen ontdekken dat SEO de meest effectieve tactiek is voor het genereren van leads en het verhogen van de verkoop.

Het belangrijkste om te onthouden is dat als je wilt dat meer mensen je product kopen of je dienst gebruiken, moet je het hen zo gemakkelijk mogelijk maken om dat te doen.

Wil je meer informatie? Klik dan hier!