Tegenwoordig zijn social media platformen bijna een must-have om jouw bedrijf te laten groeien. Dit geldt eigenlijk voor elke branche. Zo ook voor de supermarkten. Supermarkten hebben vaak hun aanbiedingen in folders staan die mensen thuiskrijgen, maar sinds de komst van social media zeggen steeds meer mensen nee tegen deze folders en kijken online. Instagram is ook een social media platform. Een supermarkt kan gebruik maken van Instagram door een account aan te maken en hierop alle acties te posten. Niet alleen de aanbiedingen die in de winkel liggen kunnen ze daarop plaatsen, maar bijvoorbeeld ook als ze nieuwe collega’s zoeken. Doordat je de posts kan delen, komt de oproep aan bij veel mensen in een korte tijd.

Waarom Instagram?

Zoals net al aangegeven is Instagram een erg populair social media platform voor allerlei verschillende doelgroepen. Instagram is een platform wat zich de afgelopen jaren omhoog heeft gewerkt. Instagram is een platform waarbij mensen foto’s en video’s kunnen plaatsen die mensen vervolgens kunnen zien en liken. Hoe meer volgers je hebt, hoe meer mensen je foto’s zien en ook naar anderen doorsturen. Dit is de bedoeling voor elk bedrijf natuurlijk! Zo krijgen deze bedrijven een grotere naamsbekendheid.

Wat chatkracht hierin bijdraagt

De rol die chatkracht hierin kan spelen is het verkoopgedrag van mensen stimuleren. Door verschillende foto’s of video’s te plaatsen waarbij mensen getriggerd worden om te delen of te liken, zou dit kunnen leiden tot meer verkoop. Het is dus aan de chatspecialisten om ervoor te zorgen dat er een trigger komt die mensen stimuleert. Ook kunnen de chatspecialisten van Chatkracht de berichten beheren die binnen komen. Wij kunnen deze dan beantwoorden hoe het bedrijf het zelf wilt. Dit kan allemaal in overleg gaan hoe je het zelf geregeld wilt hebben. Een extra voordeel hieraan is, dat het bedrijf zelf niet deze werkuren hoeft te maken. Een bedrijf ervaart minder stress als de  online klantenservice uitbesteed wordt.