De basis van zoekmachine optimalisatie.
SEO dat onderdeel is van de zoekmachinemarketing vergroot de kans dat de betreffende gebruikers web inhoud vinden via zoekmachines. SEO werkt door waar inhoud te beïnvloeden scoort op de resultatenpagina’s van zoekmachines. De meeste gebruikers bezoeken alleen inhoud die is gekoppeld in de bovenste paar resultaten op de eerste zoekmachinemarketing ranking. Voor de meeste websites zijn de meeste bezoeken afkomstig van organische zoekverwijzingen (met andere woorden, de gebruiker voert een zoekopdracht uit en volgt de link rechtstreeks naar de site), waarvan de meeste afkomstig zijn van de zoekmachine van Google. Daarom is SEO bijna altijd de meest effectieve manier om meer web verkeer te genereren. Naast een hogere ranking in de zoekmachine marketing, resulteren veel SEO-verbeteringen uiteindelijk in een betere website-ervaring voor gebruikers.
SEO is een continu proces. Hoewel het enige tijd zal duren om resultaten te zien, is er potentieel voor lange termijn beloningen. Het proces kan ook flexibel zijn, wat betekent dat sommige SEO-verbeteringen in de loop van de tijd aan de website kunnen worden aangebracht en andere later als het budget, tijd of toegang tot ontwikkelingshulpbronnen is beperkt.
Er zijn twee hoofdtypen SEO:
Technische SEO: wat gebeurt er met de consument van de staat en het territorium? educatieve website om de zoekresultaten te verbeteren.
Content SEO: wat gebeurt er op andere sites om de ranglijst te verhogen de website voor consumenteneducatie, voornamelijk via linkbuilding en sociale media marketing.
Het belangrijkste element van SEO is het hebben van nuttige, bruikbare en relevante content, maar dit is grotendeels onderdeel van interne content marketing en ontwikkelingsinspanningen. Technische SEO (informatie over de website, ingevuld in de broncode en op de pagina) zorgt ervoor die metadata zijn gebouwd op manieren die de kans vergroten dat een zoekopdracht Het ranking-algoritme van de engine zal de inhoud van een site hoger rangschikken dan anderen. Technische SEO ondersteunt ook technische verbeteringen zoals pagina laadsnelheid en mobiele vriendelijkheid.
Metadata omvatten over het algemeen het volgende:
- Pagina titel
- Meta omschrijving
- Alt-tekst
Zoekmachines doorzoeken websites met behulp van een robot: een geautomatiseerd programma dat naar alle aspecten van jouw website kijkt, inclusief wat er is op de pagina en de metagegevens die aan die pagina zijn gekoppeld. Ze gebruiken vervolgens algoritmen om die inhoud te verwerken en te beslissen waar deze zich bevindt scoort op een zoekmachinemarketing ranking. Hoewel niet alle aspecten van de algoritmen van zoekmachine marketing algemeen bekend zijn, is er veel bekend over hoe ze ermee omgaan metadata en wat voor soort veranderingen een positief effect hebben op rankings.